Witajcie tu będę umieszczał materiały do pracy online (ostatnia aktualizacja 2020-04-27)      Tomasz Kielar

Informacje jak umieszczać zrobione materaiły na serwerze umieszczone są na stronie: kliknij tu!

Na teletransmisje można się zalogować na stronie: https://mche.webex.com/join/t.kielar - godziny są wpisane w terminarzu.

Napisane program powinny pobierać dane z plików z danymi i zapisywać wyniki do plików tekstowych o nazwie: NazwaProgramu.txt. Plik z wynikami powinien zawieraż zapis:
punkt a.
odpowiedz do a

punkt b.
odpowiedz do b

punkt c.
odpowiedz do c


Programowanie- nazwę wytłuszczoną należy umieścić w nazwie pliku
  1. StacjeMeteoroliczne Zadanie do wykonania do 3 kwietnia 2020 do godziny 14.00;    (Dodane 30.03.2020r.)
          Dane do programu
          Plik wynikowy ma mieć nazwę StacjeMeteorologiczne.txt
  2. CiekaweLiczbyProgramowanie Zadanie do wykonania do 3 kwietnia 2020 do godziny 14.00;    (Dodane 30.03.2020r.)
          Dane do programu
          Plik wynikowy ma mieć nazwę CiekaweLiczby.txt
  3. Dzielniki Zadanie do wykonania do 10 kwietnia 2020 do godziny 14.00;    (Dodane 31.03.2020r.)
          Dane do programu
          Plik wynikowy ma mieć nazwę Dzielniki.txt
  4. W przygotowaniu zadania do 10 kwietnia 2020 do godziny 14.00;



Programowanie operacje na plikach dla początkujących, (kl. 1)
  1. Napisz program który wylosuje 100 naturalnych z przedziału od 1000 do 999999 i wpisze je do pliku liczb.txt.
  2. Napisz program, który wypisze na ekranie ile jest liczb parzystych w pliku liczby.txt i wpisze wszystkie parzyste liczby do pliku parzyste.txt.
  3. Napisz program, który wypisze na ekranie ile jest liczb nieparzystych w pliku liczby.txt i wpisze wszystkie parzyste liczby do pliku nieparzyste.txt.
  4. Napisz program, który doda liczby z i-tego wiersza z plików parzyste.txt i nieparzyste.txt. Wynik wpisze do pliku suma.txt.
  5. Napisz program, który policzy ile jest liter "a" w pliku UprzejmoscNiewidomych.txt, w którym znajduje się wiersz Wisławy Szymborskiej "Uprzejmość niewidomych" (należy sobie samemu przekleić wiersz, zliczamy małe i duże litery a). Odpowiedź ma zostać zapisana do pliki UprzejmoscNiewidomych.odp
  6. Skopiuj do pliku MozeToWszystko.txt wiersz Wisławy Szymborskiej Może to wszystko, a następnie napisz program, który przepisze do pliku WszystkoToMoze.odp zawartość pliku MozeToWszystko.txt w ten sposób, że każda linie będzie czytana od końca: np. Może to wszystko przepisze na oktsyzsw ot eżoM. (Jeśli będzei problem z polskimi znakami, to się na razie nie przejmujemy)
  7. Skopiuj do pliku LiczbaPi.txt wiersz Wisławy Szymborskiej Liczba Pi, a następnie napisz program, który wpisze do pliku LiczbaPi.odp liczbę znaków każdego słowa z wiersza np. Podziwu godna liczba Pi wpisze 7 5 6 2
  8. Napisz program, który pobierze z pliku litery.txt litery, a nastęnie zliczy ich liczebność występowania w pliku LiczbaPi.txt. Wynik wpisze do pliku: IleLiczbaPi.txt.



Arkusz kalkulacyjny
  1. Dzielniki Zadanie do wykonania do 10 kwietnia 2020 do godziny 14.00;    (Dodane 01.04.2020r.)
          Dane do programu
          Plik wynikowy ma mieć nazwę klasa-nazwisko-imie-elektrownia.xmls
  2. Podróże Zadanie do wykonania do 17 kwietnia 2020 do godziny 14.00;    (Dodane 06.04.2020r.)
          Dane do programu
          Plik wynikowy ma mieć nazwę klasa-nazwisko-imie-podroze.xmls
  3. Centyle Zadanie do wykonania do 24 kwietnia 2020 do godziny 14.00;    (Dodane 17.04.2020r.)
          Dane do programu
          Plik wynikowy ma mieć nazwę klasa-nazwisko-imie-wzrost.xmls Wyślij odpowiedź tu:



Baza danych;
  1. KartaMaturaSport;     (Dodane 06.04.2020r.)
          Dane do programu
          Plik wynikowy ma mieć nazwę klasa-nazwisko-imie-KartaMaturaSport.accdb
  2. PortalSpolecznosciowy;     (Dodane 08.04.2020r.)
          Dane do programu
          Plik wynikowy ma mieć nazwę klasa-nazwisko-imie-PortalSpoleecznosciowy.accdb
  3. Rendgenodiagnostyka;     (Dodane 27.04.2020r.)
          Dane do programu
          Plik wynikowy ma mieć nazwę klasa-nazwisko-imie-Rendgenodiagnostyka.accdb



Przykładowe programy
  1. Odczytywanie z pliku, wpisywanie do pliku. Plik tablica.in
  2. Tablice dynamiczne.
  3. Zamiana liczby na tekst.
  4. Zamiana systemów.
  5. Zamiana znaku na liczbę.
  6. NWD(a,b), gdzie "a" i "b" są losowane.
  7. Wypisanie po dwa elemente tablicy.
  8. Wypełnianie tablicy losowymi liczbami.
  9. Lotto z powtorzeniami.
  10. Tablice dymnamiczne dwuwymiarowe.
  11. Przestawienie wyrazow w wierszu odczytamyn z pliku.
  12. .
  13. .
  14. .
  15. .
  16. .
  17. .